Manger, bouger c’est la santé !

Am primit 2 afișe faine și cred eu utile pe care le-am lipit în sala de așteptare. Vi le arăt și vouă cu traducerea și adaptarea mai jos:

manger-bouger2

„Manger, bouger c’est la santé ” adică „A mânca, a face mișcare este sănătate ” devine o deviză pe care o repet foarte des atât pentru mine cât și pentru pacienți.

Care sunt regulile de baza pentru o alimentație echilibrată? Ce trebuie să consumăm?

  • cel puțin 5 fructe și legume pe zi: banane, mazăre, morcovi, salata verde, sub formă de supe, crudități, compoturi, ele pot fi proaspete, înghețate sau din conservă.
  • cereale, „feculents” adică alimente bogate în glucide cu absorbție lentă la fiecare masă: paste, fasole uscată, linte, pâine, orez, cartofi. Preferați alimentele integrale.
  • 3 produse lactate pe zi: iaurt natur, un pahar de lapte sau brânză, sana. Trebuie variate la fiecare masa.
  • 1-2 ori pe zi carne, pește sau ouă. Peste de cel puțin 2 ori pe săptămână.
  • apă nelimitat
  • cel puțin 30 de minute de activitate fizică pe zi

Ce trebuie să limităm?

  • Limitați grăsimile
  • Limitați sarea
  • Limitați zaharul
  • Limitați alcoolul (vin, bere, tarii)

Atenție mare la alimentele care conțin în același timp sare, zahăr și grăsimi!!

manger-bouger1Articol de pe Jurnal de Medic.

Postat în Nutriţie şi metabolism, Poze cabinet

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*